ابراهیمی قوام، ص. 1390. مقدمهایبراستاندارد آموزشیایزو 10015 و راهکارهای اجرای آن در دانشگاه علوم انتظامی، فصلنامه توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی، سال 6، شماره 21، صص 35-72.
امیری، م.ج.، کرمی، ش.، قائممقامی، و.، فرخنژاد، م. و حیدری، ر. 1392. مدیریت و برنامهریزی محیطزیست، انتشارات سازمان دهیاریها و شهرداریهای کشور با همکاری راهدان، تهران.
امیری، م.ج.، نبیبیدهندی، غ.ر.، کرمی، ش.، فرخنژاد، م. و قائممقامی، و. 1394. ارزیابی ریسک محیطزیستی، انتشارات جهاد دانشگاهی تهران، تهران.
بازرگان، ع. 1393. ارزشیابی آموزشی: مفاهیم، الگوها و فرایند عملیاتی، چاپ سیزدهم، انتشارات سمت، تهران.
بدون نام. 1394.نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه علوم پزشکی بقیهالله، دفتر اطلاعرسانی و سنجش افکار.http://www.bmsu.ac.ir /UserFiles/iran.pdf
حاجیحسنی، ح.، شبیری، س.م. و فرجاللهی، م. 1389.نیازسنجیوتعیین اولویتهای آموزشی دانشآموزان مقطع متوسطه در زمینه محیطزیست و توسعهپایدار، فصلنامه علوم و تکنولوژی محیطزیست، دوره دوازدهم، شمار 1، صص181-194.
ذباحیان، م. 1383. آموزشهایرسمیوغیررسمی؛اهداف،روشها،ویژگیهاومخاطبان، مجله تعاون، شماره 152، صص 65-67.
زهرایی، ا. 1390.تاثیر تغییر اقلیم بر منابع آب ایران با تاکید بر مولفههای بارش و دورههای خشکسالی، اولین همایش منطقهای توسعه منابع آب، -دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه،ابرکوه.
شبیری، س. م.، کرمی، ش. و زارع، گ. 1393. آموزش محیطزیست راهی برای مقابله با کمبود انرژی ناشی از تغییرات اقلیمی، همایش تغییرات اقلیم و راهی به سوی آینده پایدار، جمعیت حامیان زمین، تهران.
شعبانی، ح. 1382.مهارتهای آموزشی و پرورشی: روشها و فنون تدریس، چاپ اول، انتشارات سمت، تهران.
صفوی،ا.1386.کلیات روشها و فنون تدریس، چاپ سیزدهم،انتشارات معاصر، تهران.
علیزاده، ا. 1382. هواواقلیمشناسی، چاپ اول، انتشاراتدانشگاهفردوسی مشهد، مشهد.
فتحی و اجارگاه،ک. 1392. نیازسنجیآموزشی (الگوهاوفنون)، چاپ پنجم، انتشارات آییژ، تهران.
کوچکی، ع.ر.، نصیری محلاتی، م.و کمالی، غ.ع.، 1386.مطالعه شاخصهای هواشناسی ایران در شرایط تغییر اقلیم، پژوهشهای زراعی ایران، دوره5، شماره 1، صص133-142.
معروفی، ی. 1392.ارزشیابی نظام برنامهریزی درسی، دانشنامه برنامهریزی درسی، محور ارزشیابی، شماره 14، صص 1-6.
نوخندان، م.ح.، عباسی، ف.، بابائیان، ا. و مختاری، ل.گ. 1387.مطالعه تغییر اقلیم ایران در دهههای آینده با استفاده از مدل MAGICC SCENGEN
، سومین کنفرانس مدیریت منابع آب، انجمن علوم و مهندسی منابع آب ایران، دانشگاه تبریز، تبریز.
یغما، ع. 1389، طراحی آموزشی، چاپ هفتم، انتشارات مدرسه،تهران.
Crroy, O. and Jorgensen, D. 2015. Beyond “deniers” and “believers”: Towards a map of the politics ofclimatechange.Global Environmental Change.32: pp. 165–174.
Finnis, J., Sarkar, A. and Stoddart, M.C. 2015. Bridging science and community knowledge? The complicating role of natural variability in perceptions of climate change.Global Environmental Change. 32:pp. 1-10.
Gowda, M.V. Fox, J. and Magelky, R. 1997. Students’ understanding of climate change: insights for scientists and educators. Bulletin of the American Meteorological Society, 78(10): pp. 2232–2240.
Hannah, L. 2015.Climate Change Biology, Chapter 2: The ClimateSystem and Climate Change, Online publish, Elsevier Ltd.
Hung, C.C. 2014.Climate Change Education: Knowing, doing and being.First edition. Routledge Publications (Routledge is an imprint of the Taylor & Francis Group).
Ikonomidis, S., Papanastasiou, D., Melas, D. and Avoloupis, S. 2012. The anthropogenic “greenhouse effect”: Greek prospective primary teachers’ ideas about causes consequences and cures. Journal of Science Education and Technology. 21(6):pp. 768–779.
Karami, Sh., and Larijani, M. 2015. Environmental Education, a Way to Introduce and Improve Urban Environmental Pollution, Jentashapir Journal of Health Research. 6(3): pp. 32-37.
Khalid, T. 2003. Pre-service high school teachers’ perceptions of three environmental phenomena. Environmental Education Research. 9 (1): 35–50.
Koulaidis, V. and Christidou, V. 1999. Models of students’ thinking concerning the greenhouse effect and teaching implications. Science Education, 83(5): 559–576.
Koyo, S. 2009.On implementing ISO 10015. ISO Management Systems, www.iso.org/ims
Nair, H. and Sinha, A. 2009. Indian manufacturer benefit from ISO10015 tarining guidline. ISO management systems .March-April.
Ocal, A., Kisoglu, M., Alas, A. andGurbuz, H. 2011. Turkish prospective teachers’ understanding and misunderstanding on global warming. International Research in Geographical and Environmental Education, 20(3):pp.215–226.
Saner, R. and Yiu, L. 2003. “ISO 10015 assures the quality and return on investment of training,” ISO Management Systems, March- April, pp. 9-13.
Shepardson, D., Niyogi, D., Choi, S. and Charusombat, U. 2009.Seventh grade students’ conceptions of global warming and climate change. Environmental Education Research 15(5):pp. 549–570.
Teodorescu, G. and Oros, C. 2010. Development of education on environmental and climate change impacts in Romania. Procedia Social and Behavioral Sciences. 113(2):pp5502–5506.
United Nations Organization for Education, Science and Culture and United Nations Environment Program (UNESCO & UNEP). 2011. Climate Change Starter’s Guidebook: An Issues Guide for Educational Planners and Practitioners. Paris: UNESCO & UNEP.
Wang, P.C.and Wu, H.H. 2009. “Integrating Quality Function Deployment with ISO 10015 to Discuss the Quality of Human Capital”. demy72@ms55.hinet.net
Wu, H.H., Liao, A.Y.H. and Wang, P.C. 2011. Integrating Quality Function Deployment with ISO 10015 to Discuss the Quality of Human Capital. 12-ICIT 9-11/4/07 in RoC Going for Gold ~ Quality Standards: ISO 9000, etc. pp: 2-6.
Yiu, L. 2007. Quality in Education, Training and Lifelong Learning: The Path to Education Excellence through ISO 10015. Presentation for the 2nd Annual Quality Conclave. New DeIhi, India.